Softa en garre vid burreplarren var längesen!

Oscar.
Allas våran Oscar är i stan. Såg på facebook att han är här, i Dublin. I plötslig panik ringer jag upp karln som jag inte har snackat med på 1.5 år ca.

C: Tjooooo bre?! Vaddå!? Är du i Dublin?! VAFFAN GÖR DU HÄR!?
Oskar med sin coola lugna röst:
Men alltså chrille. Det bara blev så... Ja alltså.. Jag hamnade här...

Jag tänkte inte mer på det, eftersom det är så typiskt karln att bara helt plötsligt vara i en annan stad än han var i på morgonen.
Vi träffades, drack öl och pratade minnen.
Det var Oscars idé att sjunga "OH Happy day" i kyrkan. Det var Oscar som tryckte in en säkerhetsnål i min näsa, för det var coolt och vi hade tråkigt. Det var Oscar som slog mig i ryggen för jag inte sträckte på mig när jag gick. Den där Oscar.. En riktig vänn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0