Kom igen Leeeena! Va skulle vi annars göra?!

Hej kycklingar!
Har inte bloggat på ett tag, men det har sina förklaringar.
Men nu, nu jävlar. Varje dag här på Helpdesk får vi prata med riktiga genuina genier. Sånna som lyser upp dagen. Och sen måste man prata med sina medarberare om vem som pratat med det största geniet genom veckan. Jag har hittat min, hon tar priset. Lena. Ängeln Lena från Vaaaaarberg.
Hon hade problem med sin data-pata. Ungefär såhär lät det:

C: Kan du starta om datorn?
L: Japp, ctrl+alt+del.. lock computer.
C: Nääe alltså.. stänga av datorn. Via start och avsluta.
L: Bryta strömmen menar du?
C: Nej nej!! Starta om datorn gör du bäst via start och avsluta.
L: ...
C: ...
L: ...
C: Hallå?
L: Jag förstår inte vad du menar. Jag brukar ALLTID trycka på ctrl+alt+del för att låsa datorn.
C: Jo, precis och det är bra..
L: Även när jag ska logga av mig!! Säger du att detta är del nu?!
C: Nej nej, men bara.. Om du ska starta om datorn som jag bad dig göra nu, så gör det på start>avsluta.
L: Jag är ledsen men jag förstår inte vad du menar..
C: Ok, men om du kan stänga av den nu bara, genom att trycka på start och sedan avsluta...
L: Ska jag ALLTID göra såhär?
C: Ja, alltså datorer mår ju bra av en omstart då och då.
L: Men jag loggar ju alltid av mig...
C: Ja och det är bra också. Men starta om den ibland också...
L: ....
C: ....
L: MEN! VAD HÄNDE NU!?!? DEN ÄR HELT SVART?!
C: Vad är helt svart?
L: Datorn! Skärmen! Den är HELT död!
C: Jo... Du har stängt av datorn nu, som jag bad dig göra..
L: MEN!? Hur får jag igång den då?!
C: Tryck på den stora knappen på "lådan", datorn alltså.
L: Enter?
C: Näe, datorn...
L: Ja, tangentbordet?
C: Näe, datorn...
L: Ahaaaa, skärmen!!
C: Nej... DATOR. Stor låda på golvet. Oftast svart.. Där allt är inkopplat i.
L: Alltså jag förstår om du är irriterad på mig, men det här måste ni ju skicka ut information om! Det måste ju finnas fler än mig som är så okunniga på datorer? Det kan ju inte bara vara jag som är såhär oteknisk?
C: ....

Samtalet tog ungefär 25 minuter, men hon förgyllde min dag ialla fall.

Kommentarer
Postat av: Cattis

Haha det låter precis som våra kunder.

"Kan du trycka accept på popup rutan som kom nu?" "Ja, nu har jag tryckt det" "Nej nu tryckte du decline" "Jag tryckte Accept, E-S-C!!!" "Nej inte Escape, Accept. - Tryck Accept på rutan som kom upp på sin skärm!" "På skärmen? Jaha, jag kollade hela tiden på tangentbordet"

2008-11-05 @ 17:46:15
URL: http://ciam.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0