Christine April Margaretha Carlberg

Det var en kall, blåsig långfredag i Stockholm den 17 april 1987.Det var då min underbara mor pressade fram denna skalliga lilla hest.
Mor och Far bodde då (och gör fortfarande)i en lägenhet i Hornstull,Knivsöder som man säger om man e kool.Det resulterade i att jag växte upp där och även träffade en filur som heter Lili,på dagis.Hon kunde bara finska och jag hade lite talsvårigheter men vi kom jäfligt bra överens och gör det fortfarande.
Sedan blev jag sju och började i Högalidsskolan,där jag gick alla 9 år.Under perioden i Högalidsskolan träffade man människor som visade sig vara lika koola som jag och vi började dricka öl ihop.ÖL är förövrigt mitt ämne som jag ska skriva om här i bloggen.
Väl inne i dimman vart det dax att välja gymnasium.Det stod mellan dans,teater,frisör och design.Det hela slutade med att jag började Hotell och restaurang utbildningen i Globen.Där träffade jag min gamla vän Camilla,så det va extra kul att få upp kontakten med henne igen.Gymnasiet var det roligaste jag har gjort och skulle lätt gå om alla tre åren igen.Man bytte klass varje år och jag hamnade i koola klasser varje gång.Med mig på resan hade jag Elias,aka Gurt,med mig överallt.Under gymnasieperioden jobbade jag på Blondie Burger i Hornstull,TGI Fridays i kungsan,Villa källhagen och Hard Rock Café Sthlm.(Har även jobbat på Hard Rock här i Dublin)Inte samtidigt då. Efter många år i sverige kände jag: Time for a change!! Och tog mitt pick och pack och drog till IRLAND,där jag sitter just nu i denna stund som jag skriver på jobbet,IBM,ett callcenter kallar man det.Har varit här ett år och trivs deluxe.I landet ialla fall..

Som ni märker är jag ganska bra och därför lyssnar jag på rock.Guns n roses,Mötley Crüe,Metallica,Slipknot,The Doors,Hanoi Rocks,Manowar,Crashdiet,Hellacopters och Hardcore superstar är koola killar som gjort bra musik.

Grabbar...
Jag tycker det är coolt när killar ser ut som tjejer.Man blir lite frikostig när man ser dom.Till min förvåning har jag märkt att jag gillar norskar oxå.

Intressen...
Eftersom jag e en rocker dansar jag verkigen inte.Även om det kan se ut så när jag försöker hålla balansen på väg till toan/baren när man e sådär lagom snygg runt 1-2 på natten.

Utseende...
Hur ser jag ut egentligen?Just nu är jag mörkbrunhårig och har ganska långt hår,mitt hår vägrar växa,så jag e glad för den lilla längd jag har nu.Fast så har det inte alltid varit.Den där långfredan för 21 år sen var jag skallig.Sen blev jag blond,som blondinbella.När jag gick i sjunde klass löpte jag amok på mitt hår och färgade det många gånger.Jag varierade mellan blond,rött,brunt och svart beroende på årstid.Därav mitt koola slitage på håret. Och så har jag blåa ögon är typ 175 cm.

Ok...Det va det... Over and out \ CHRILLE


Kommentarer
Postat av: Willson

Jag tykker ochså om norsker!

2008-05-15 @ 14:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0