Bloggtreffen

Som lillhesten Chrille berättade var det ju bloggmöte igår, ett bloggmöte som gick i vinets och ostens melodi. En classic! Tyvärr luktade en av ostarna stjärt. Stjärtosten var snuskig, det kan jag säga direkt. Jag fick även tillfälle att flasha mina kunskaper om dinosaurier kontra plesiosaurier, och det är ju alltid ett tecken på en lyckad kväll. Jag kan ju lika gärna dela med mig dem här också, då ett av mina syften med den här bloggen är att få kunna flasha mina kunskaper om häftiga grejer.

Liten bloggskola:
Ok grabbar, såhär är det. En dinosaurie är en slags formtida jätteödla som kan gå på två ben, till exempel T-rex och Velociraptor. Två ben. En plesiosaurie är en vattenlevande reptil med fenor istället för ben, och alltså ingen dinosaurie. Plesiosarier är min största skräck och jag får alltid rysningar när jag bildgooglar. Lillahestpojken brukar ofta skrämma mig med min gummiplesiosaurie, vilket bringar trauman för livet (senast i förrgår) men han är söt så jag förlåter honom.

Vi hörs snart, bloggälskare!

/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0